Patarimai perkantiems naudotą dviratį
kellys2022-09-20T14:27:33+03:00Jei tik yra galimybė, prieš perkant naudotą dviratį, patikrinkite jį dviračių servise. Dviračių meistras žinos ką ir kaip patikrinti, pilna apžiūra užtruks iki 10 minučių ir Jūs sužinosite realią dviračio būklę. Taip pat galėsite pasitarti su meistru ar gerą variantą svarstote ir kokia būtų dviračio rinkos kaina.
Jeigu dviračio patikrinti servise galimybės nėra, o specifinių žinių apie dviračius neturite, bet esate tvirtai apsisprendę ieškoti naudoto dviračio turiu Jums keletą patarimų.
Kaip patikrinti naudoto dviračio techninę būklę:
Pirmiausia atkreipkite dėmesį į dalis kurių nusidėvėjimą galima nustatyti vizualiai – vairo rankenos, balnelis, padangos, dviračio rėmas, visos šios dalys atskleis Jums kaip ir kiek tas dviratis buvo naudotas. Patikrinkite ar vairo rankenos bei balnelis yra originalūs, o nepakeisti. Esu ne kartą susidūręs kada daug naudoti dviračiai būna atnaujinami su nauju balneliu ir rankenomis, rėmas padažomas įbrėžimus maskuojančiais dažais, bet atidžiau apžiūrėjus dviratį pasidaro aišku, kad jo prikėlimas kainuos itin brangiai ir vien pareguliuoti tikrai neužteks.
Patikrinkite ratus. Prasukite ratus po vieną, pakelę dviračio priekį po to galą. Atkreipkite dėmesį ar jie lengvai sukasi, ar ratai tiesūs. Ar besisukant ratams nesklinda pašalinių garsų iš guolių ypač iš galinio rato. Patikrinkite stipinus. Ranka suspauskite visas stipinų poras paeiliui, atkreipkite dėmesį ar visi stipinai vienodai įtempti. Jei rasite laisvesnių stipinų, bet ratas bus gana tiesus, taip bus todėl, kad ratlankis pažeistas, ir siekiant tai kompensuoti stipinai suvaržyti netolygiai.
Patikrinkite pavaras. Pravažiuokite dviračiu – ar visos pavaros veikia, ar įjungus mažiausias žvaigždes priekyje ir gale ir stipriai minant neprašoka grandinė. Dviračiai su vidinėmis pavaromis turi gerai perjungti pavaras, pavaros jungiamos neminant. Stipriai užmynus negali prasiminti/traškėti ir pan. Vidinės pavaros reguliuojasi labai paprastai, jei jos sureguliuotos, bet neveikia sklandžiai, tai didelė tikimybė, kad remontas pigus nebus, o ir dviratis bus daug nuvažiavęs, kadangi vidinių pavarų resursas yra didelis.
Patikrinkite ir stabdžius.
Diskiniai stabdžiai neturi skleisti stiprių garsų stabdant, stabdyti turi stipriai net ir nespaudžiant iš visų jėgų. Suspaudžiant stabdį rankenėlė neturėtų remtis į vairo rankeną , nors kai kuriems stabdžių modeliams stipriai paspaudus rankenėlė gali remtis į vairą, tačiau ratas turi užsiblokuoti dar iki to momento kai rankenėlė atsiremia į vairą. Atleidus stabdžius ratai turi laisvai suktis.
V-Brake tipo stabdžiai turi spaustis tolygiai, nestrigti nuspaudžiant bei atleidžiant. Galima išmontuoti stabdžių troso lankelį ir ranka patikrinti ar abi stabdžių kojelės vaikšto sklandžiai, ar stabdžių trosas nekliūna – jei taip, stabdžius sureguliuoti problemų neturėtų būti.
V-brake hidrauliniai – Magura gamintojo stabdžiai čia dominuoja. Šie stabdžiai praktiškai yra „amžini“, gedimai itin reti, tačiau dažnai reikia sureguliuoti, kad kaladėlės spaustųsi į ratą vienu metu, patyrusiam meistrui tai nėra sudėtinga operacija.
Apžiūrėkite stabdžių bei pavarų trosus ir šarvus. Pastebėkite ar nėra pratrinti šarvai, ar nėra oksidacijos, ar šarvai nėra perlenkti, ar trosai vaikšto be kliūčių.
Šitaip patikrinę dviratį geriau žinosite techninę jo būklę.
Kaip nenusipirkti vogto dviračio? Didelę dalį dviračių pardavimų Lietuvoje sudaro vogtų dviračių prekyba, ir tai nėra jokia paslaptis. Seniau absoliuti dauguma tokių prekeivių parduodavo tokius dviračius skelbiu.lt. Pastebiu, kad vis labiau tokie pardavėjai keliasi į Facebook dviračių grupes.
Keletas aspektų būdingų vogtų dviračių prekybai: Pardavėjas turi daugiau parduodamų dviračių. Parduodami dviračiai neturi dviračių parduotuvės išduoto čekio/dviračių paso kuriame nurodoma įsigijimo kaina, data bei garantinės sąlygos. Dviračio kaina bent 30% mažesnė. Nebūkite naivūs, toks dviratis beveik garantuotai bus vogtas. Stebuklų nebūna, ir tikrai nėra įmanoma supirkinėti dviračius užsienyje tokiomis kainomis, kad juos parvežus į Lietuvą būtų įmanoma iš to uždirbti. Atkreipkite dėmesį, kad dviračių knygutės „manualai” nėra dviračio dokumentai,- tai tiesiog instrukcijos knygutės, kurios nėra pripažįstamos kaip dviračio dokumentas. Pirkdami vogtus dviračius remiate vagis, o kažkur yra žmogus kuris liko be savo dviračio – NEBŪKITE TO DALIMI!
Turėkite omenyje, jei dviratis turi techninių trūkumų ne visada užteks tik pareguliuoti, dažnai pardavėjas jau būna sureguliavęs geriausiai kaip įmanoma. Itin dažnai taip būna jei perkate iš prekiautojo naudotais dviračiais, tačiau norint, kad dviratis veiktų be priekaištų – reikalingas detalių keitimas, o be specialių žinių šito nustatyti nepavyks.
Pasikliaukite ir savo intuicija, atkreipkite dėmesį į tai kaip bendrauja pardavėjas. Geriausia pirkti naudotą dviratį iš žmogaus kuris pats juo naudojosi, tada galėsite daugiau sužinoti apie dviratį, daug mažesnė tikimybė, kad būsite apgauti, ypač jei žmogus priima Jus į savo kiemą o ne siūlo susitikti prekybos centro aikštelėje.
Jei šiame straipsnyje neradote visų atsakymų, drąsiai susisiekite, su malonumu Jums į juos atsakysiu.
Šarūnas